HubSpot – platforma, w której znajdziesz wszystko

Czytanie zajmie Ci 4 minut

Z pewnością nie raz spotykasz się ze stwierdzeniem, że nadeszła era „inbound marketing„, czyli „marketingu przychodzącego”. Faktycznie. Obecnie już nie atakujemy klientów naszą ofertą, zachwalając pod niebiosa jej jakość, ale z wyczuciem zapraszamy odbiorców do nawiązania relacji z naszą marką. I to działa. Metoda inbound to dawanie autentycznej wartości i budowanie zaufania, które sprawia, że odbiorcy po prostu chcą skorzystać z naszej oferty.

W jaki sposób jednak realizować koncepcję inbound w codziennych działaniach marketingowych i sprzedażowych firmy? Jakie narzędzia pomogą nam dotrzeć do potencjalnych klientów i zaangażować ich w naszą ofertę?

Inbound, czyli moc współpracy

Aby skutecznie przeprowadzić klienta przez wszystkie etapy podróży zakupowej, zespoły marketingu, sprzedaży i obsługi muszą ze sobą płynnie współpracować. Metoda inbound to dbanie o klienta od momentu pierwszego styku z naszą ofertą aż do momentu zakupu. A nawet więcej – aż do momentu, gdy zadowolony klient stanie się zagorzałym promotorem naszej marki.

Jeśli działania marketingu, sprzedaży i obsługi klienta będą w firmie funkcjonowały jak odrębne silosy, nigdy nie wykorzystasz w pełni możliwości, jakie daje metoda inbound. Klienci będą postrzegać Twoją firmę jako niespójną, a Twoją komunikację jako nieskuteczną, a nawet irytującą.

Metoda inbound to dokładnie zaplanowany proces, w którym marketing, sprzedaż i obsługa klienta działają niczym „koło zamachowe” – wzajemnie napędzają swoje działania i wzmacniają ich efektywność.

Zadaniem marketingu jest generowanie wysokiej jakości leadów dla działu sprzedaży. Dobrze opracowany, atrakcyjny dla odbiorców content przyciąga potencjalnych klientów i krok po kroku przygotowuje ich do działań sprzedażowych.

Dział sprzedaży zamienia leady w kupujących. Pokazuje wartość oferty, demonstruje możliwe rozwiązania, zapoznaje z case studies, rozwiewa wątpliwości i przybliża lead do podjęcia decyzji o zakupie.

Posprzedażowa obsługa klienta dba, aby nie stracić kontaktu z klientem po zakupie. Działania inbound na tym etapie zamienią jednorazowego klienta w wiernego wyznawcę naszej marki. To gwarantuje, że klient ponownie skorzysta z naszej oferty i poleci ją innym.

Jednak realizacja tego procesu wymaga odpowiednich narzędzi, które pozwalają zintegrować działania marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Wymaga spójnej platformy, która połączy marketing, sprzedaż i obsługę w jeden skuteczny workflow.

Taką platformą stworzyła właśnie firma HubSpot.

HubSpot – platforma all-in-one

HubSpot Growth Platform to platforma, która tworzy „koło zamachowe” dla działań inbound. Łączy w sobie narzędzia, które przyciągają odbiorców, zaangażują leady w proces zakupowy i utrzymują pozytywne relacje z klientami. Dzięki temu możesz skuteczniej osiągać swoje biznesowe cele.

Platforma HubSpot pomaga zaprojektować i zbudować komunikację Twojej marki tak, aby dotrzeć do klientów naprawdę zainteresowanych Twoją ofertą.

HubSpot oferuje trzy, potężne narzędzia, które pozwolą rosnąć Twojej firmie: Marketing Hub, Sales Hub oraz Service Hub. Wszystkie spina system HubSpot CRM. Każdego z tych narzędzi można używać indywidualnie, jednak dopiero ich połączenie wydobywa maksimum możliwości platformy HubSpot.

Oto najważniejsze funkcje narzędzi, jakie udostępnia HubSpot.

HubSpot Marketing Hub

Hubspot Marketing Hub usprawnia pracę zespołom marketingu. Siła tego narzędzia opiera się na automatyzacji wielu powtarzalnych działań marketingowych.

Inteligentne oprogramowanie zwiększa skuteczność kampanii marketingowych bez zwiększania nakładu pracy. Pozwala pozyskiwać systematycznie nowe leady dobrej jakości, planować strategię treści sprzedażowych oraz mierzyć i raportować efekty poszczególnych działań.

Dowiedz się więcej o HubSpot Marketing Hub

HubSpot Sales Hub

Narzędzia HubSpot Sales Hub pozwalają zespołom sprzedaży śledzić każdy ruch leadu na ścieżce sprzedażowej i podejmować działania, które najskuteczniej doprowadzą do zamknięcia sprzedaży.

Korzystając z Sales Hub, otrzymasz wiadomość, gdy lead otworzy Twój e-mail, śledzisz każdą interakcję leadu na stronie internetowej i w mediach społecznościowych, a także personalizujesz komunikację z klientem.

Co jednak najważniejsze HubSpot Sales Hub pozwala te wszystkie czynności zautomatyzować, dzięki czemu oszczędza czas sprzedawców i zwiększa efektywność pracy.

HubSpot Service Hub

HubSpot oferuje narzędzia, które usprawniają komunikację z klientem i dbają o pozytywne customer experience. Sprawna obsługa klienta pozwala zwiększyć zaufanie do marki i ponownie skłonić klienta do skorzystania z naszych usług.

Dlatego Service Hub to kompletny help desk, dzięki któremu błyskawicznie przyjmiesz, uporządkujesz i zrealizujesz zgłoszenia.

Service Hub łączy wszystkie kanały komunikacji, przez które klienci mogą się z Tobą kontaktować: e-mail, live czat, formularze na stronie WWW, media społecznościowe. Dzięki integracji z bazą CRM w trakcie obsługi klienta masz natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji o kliencie. A gdy dodasz do tego mechanizmy self-service, żaden klient nie będzie już narzekał na jakość obsługi.

HubSpot CRM

Marketing Hub, Sales Hub i Service Hub to narzędzia, które wspiera darmowy CRM firmy HubSpot. CRM HubSpot gromadzi, porządkuje i udostępnia wszelkie informacje o klientach. Dzięki temu zespoły sprzedaży, marketingu i obsługi klienta mogą współdziałać, aby coraz lepiej reagować na oczekiwania klientów.

Intuicyjny pulpit nawigacyjny CRM HubSpot pozwala łatwo zarządzać transakcjami w jednym miejscu, śledzić aktywność leadów na każdym etapie ścieżki zakupowej oraz łączyć wszystkie kanały komunikacji z klientami.

Dowiedz się więcej o możliwościach HubSpot CRM 

HubSpot – platforma, która rośnie wraz z Tobą

HubSpot Growth Platform to rozbudowany system narzędzi, które pomogą rozwijać Twój biznes zgodnie z koncepcją inbound. Moc platformy wynika z faktu, że jest to kompleksowe, a jednocześnie łatwe w obsłudze rozwiązanie. Pracując z HubSpot, nie potrzebujesz już żadnych innych narzędzi. A to nie tylko usprawnia działania i oszczędza czas, ale także obniża koszty eksploatacji oprogramowania.

Każde z narzędzi oferowanych przez HubSpot możesz wypróbować bezpłatnie. Nawet w darmowym planie otrzymujesz wiele przydatnych funkcji. Gdy dopiero zaczynasz rozwijać swój biznes i nie wiesz, jak bardzo rozbudowany program jest Ci potrzebny, możesz poznać platformę HubSpot zupełnie za darmo.

W miarę rozwoju swojej firmy bardzo łatwo rozbudujesz narzędzia HubSpot o kolejne funkcjonalności dostępne w planach płatnych.

Chcesz dowiedzieć się, jak narzędzia oferowane przez HubSpot mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy?

Skorzystaj z bezpłatnej prezentacji oprogramowania u certyfikowanego partnera HubSpot w Polsce.

Spodobał Ci się nasz artykuł?
Udostępnij go swoim znajomym:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *