Lead ads – generowanie leadów na Facebooku i Linkedin

Czytanie zajmie Ci 4 minut

Efektywna sprzedaż produktów i usług wymaga od przedsiębiorców i marketerów prowadzenia przemyślanych działań – zwłaszcza reklamowych. Odpowiedzią na tę potrzebę są kampanie typu lead ads, które prowadzić można na Facebooku i Linkedin i które świetnie sprawdzają się przede wszystkim w sektorze B2B. W dzisiejszym artykule odpowiadamy na pytanie, czym są i dlaczego warto pozyskiwać z ich pomocą leady.

Czy wiesz, że Facebook i Linkedin to dwie najpopularniejsze platformy społecznościowe, które wykorzystywane są przez działy marketingu do pozyskiwania klientów?1 W samym tylko serwisie Marka Zuckerberga istnieje aż 8 milionów aktywnych kont reklamowych, a ich zdecydowana większość należy do małych i średnich przedsiębiorstw.2 Oba portale dają każdej wielkości firmom ogromną szansę na pozyskiwanie wartościowych leadów. Szkopuł w tym, by robić to z głową i doprowadzić do momentu, w którym efekt koła zamachowego zacznie działać na dobre. Świetnym sposobem na realizację tego celu okazuje się reklama lead ads.

Czym są reklamy lead ads?

Lead ads to reklamy pozwalające reklamodawcom zbierać informacje na temat potencjalnych klientów, bez przekierowywania ich na firmową stronę internetową czy na specjalnie przygotowany landing page. Nazywane są również reklamami kontaktowymi. Marketerzy i przedsiębiorcy w swoich codziennych działaniach wykorzystują najczęściej lead ads Facebook oraz lead ads Linkedin.

W przypadku tego formatu, ruch z kampanii nie jest kierowany bezpośrednio na stronę docelową, na której odbiorca ma wypełnić formularz reklamowy. Użytkownik przekazuje swoje dane (najczęściej imię, nazwisko i adres e-mailowy, ale też numer telefonu) już na etapie kliknięcia w kreację reklamową. Mało tego, nie musi ich nawet ręcznie uzupełniać, ponieważ system zaciąga je z jego profilu na Facebooku lub Linkedinie.

Po zakończonej kampanii, jak również w czasie jej trwania, reklamodawca gromadzi leady bezpośrednio w swoim CRM takim jak np. HubSpot, które przechodzą kwalifikacje i są przekazywane do dalszych działań marketingowych (lead nurturing) lub sprzedażowych.

Z tego powodu ważne jest przeprowadzenie odpowiednio szczegółowego researchu jeszcze przed rozpoczęciem prac nad e-bookiem. Wskaże on problem, z którym boryka się potencjalny klient i pozwoli stworzyć konspekt, w którym krok po kroku zaprezentowane zostanie rozwiązanie. Dodatkowo, należy zadbać o to, by tytuł e-booka był tak skonstruowany, że zadziała na odbiorców, jak magnes, przyciągając ich uwagę i dając nadzieję na to, że trafili na treść, której właśnie szukali. 

Zalety korzystania z reklam lead ads dla B2B

Reklama lead ads ma wiele zalet, wśród których przedsiębiorcy i marketerzy cenią sobie najbardziej następujące:

  • automatyczne pobieranie danych za pomocą lead ads Facebook oraz lead ads Linkedin pozwala wyeliminować ryzyko związane z tym, że użytkownik mógłby podczas wpisywania danych – nawet przez zwykłą nieuwagę czy słownik w telefonie – popełnić błąd (np. literówkę) i tym samym sprawić, że zdobyty kontakt stałby się bezwartościowy;
  • korzystanie z lead ads pozwala skrócić ścieżkę użytkownika, co pozytywnie przekłada się na konwersję z kampanii. Zamiast dodatkowego kroku w postaci przejścia na stronę, wystarczy, że kliknie on przycisk akcji w natywnym formularzu Facebooka lub Linkedina i automatycznie prześle zaciągnięte przez system dane reklamodawcy;
  • używanie formatu typu lead ads sprawia, że Facebook i Linkedin zaczynają mierzyć i optymalizować kampanię, wyświetlając kreację najlepiej dopasowanym użytkownikom, co do których istnieje spore prawdopodobieństwo konwersji;
  • lead ads Facebook oraz lead ads Linkedin nie wymaga instalowania na stronie internetowej piksela, ani żadnych innych kodów rejestrujących zdarzenia;
  • korzystanie z lead ads Facebook i lead ads Linkedin pozwala zmniejszyć ryzyko pojawienia się problemów technicznych na stronie docelowej, do której ruch byłby kierowany w przypadku innego formatu reklamowego. Długie wczytywanie się landing page’a, nieresponsywność i innego rodzaju kwestie utrudniające życie użytkownikom, sprawiają, że bez skrupułów opuszczają witrynę i nie konwertują;
  • mimo, że kampanie lead ads są droższe od zwykłych kampanii, których celem jest kliknięcie w link, pozwalają w rzeczywistości zaoszczędzić pieniądze. Po pierwsze, z wyżej wspomnianego powodu, związanego z problemami technicznymi. Po drugie, z powodu wyeliminowania kosztów pracy grafików, programistów, copywriterów itd, którzy musieliby zaprojektować chociażby landing page.

Jak zacząć generować leady z Facebooka i Linkedin?

Generowanie leadów za pomocą lead ads Facebook i lead ads Linkedin nie będzie jednak skuteczne, jeśli cała kampania nie zostanie odpowiednio zaprojektowana i zaplanowana. W tym celu warto bazować chociażby na działaniach z zakresu inbound marketingu. Metodologia ta polega na pozyskiwaniu klientów poprzez wartościowe treści, które kierowane są do ściśle określonej grupy osób, które wykazały już jakiekolwiek zainteresowanie daną marką i aktywnie poszukują informacji o jej ofercie.

W tym przypadku świetnie sprawdzić może się content premium, na przykład lead magnet w postaci e-booka (ale też e-poradnika, white paper, raportu analitycznego, porównania różnych rozwiązań itp.), który zostanie podpięty pod reklamy typu lead ads i który otrzymywać będą wszyscy użytkownicy przesyłający formularz kontaktowy. Ważne, by jego treść była ściśle związana z tematyką interesującą danego odbiorcę na konkretnym etapie jego ścieżki zakupowej, by odpowiadała na jego potrzeby i spełniała jego oczekiwania.

 

Z tego powodu ważne jest przeprowadzenie odpowiednio szczegółowego researchu jeszcze przed rozpoczęciem prac nad e-bookiem. Wskaże on problem, z którym boryka się potencjalny klient i pozwoli stworzyć konspekt, w którym krok po kroku zaprezentowane zostanie rozwiązanie. Dodatkowo, należy zadbać o to, by tytuł e-booka był tak skonstruowany, że zadziała na odbiorców, jak magnes, przyciągając ich uwagę i dając nadzieję na to, że trafili na treść, której właśnie szukali. 

Po opracowaniu wersji merytorycznej i stworzeniu odpowiedniej oprawy wizualnej oraz opracowaniu dodatkowych elementów, jak thank you e-mail czy sekwencja wiadomości, którymi będziesz podgrzewać leada i kierować go w stronę zakupu, należy zająć się dystrybucją. To właśnie w tym momencie powinieneś sięgnąć po kampanie lead ads Facebook i lead ads Linkedin. Stworzenie ich jest stosunkowo proste i nie pochłania zbyt wiele czasu. Szczegółowe omówienie procesu to już jednak temat na kolejny artykuł. Mamy nadzieję, że po lekturze dzisiejszego wpisu zdecydujesz się na przetestowanie reklam lead Ads na Facebooku i Linkedin i zaczniesz generować dzięki nim dobre leady.

Cześć, mam nadzieję, że podoba Ci się ten wpis na blogu! 😊

Jeśli chcesz mogę Cię informować mailowo o nowych artykułach, poradnikach i wskazówkach, dotyczących inbound marketingu. Wystarczy że dołączysz do listy subskrybentów


Udostępnij artykuł swoim znajomym

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email