Narzędzia do automatyzacji marketingu – Które wybrać? HubSpot, Pardot czy Marketo

Czytanie zajmie Ci 7 minut

Chcesz wybrać narzędzie do automatyzacji marketingu? Stoisz przed niełatwym zadaniem. Na rynku jest coraz więcej rozwiązań, a producenci dwoją się i troją, żeby przyciągnąć do siebie użytkowników.

Na czoło rynkowej stawki wysuwają się 3 platformy – HubSpot, Pardot Salesforce i Marketo. Wszystkie oferują rozbudowane narzędzia, aby prowadzić marketing automation w twojej firmie.

Pewnie stawiasz sobie pytanie, który z nich jest najlepszy? Pomożemy Ci na nie odpowiedzieć. W tym tekście porównujemy możliwości HubSpota, Pardota i Marketo. Bierzemy pod uwagę zakres funkcji, łatwość obsługi, raportowanie i cennik. Zobacz, jakie oprogramowanie do marketing automation będzie idealne dla Twoich potrzeb.

HubSpot, Marketo i Pardot – wprowadzenie

HubSpot – all in one dla biznesu

hubspot automatyzacja marketingu

HubSpot rozwija się od 2006 roku. To platforma, która jako cel postawiła sobie kompleksową obsługę strategii inbound w marketingu i sprzedaży. Dlatego HubSpot Marketing Hub jest częścią większej platformy HubSpot Growth. Należą do niej także HubSpot Sales Hub, Service Hub oraz HubSpot CMS. Dodatkowo HubSpot oferuje dla użytkowników darmowy CRM.

HubSpot ze względu na swoją kompleksowość i darmowy CRM wybierany jest chętnie przez przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają skalować swój biznes lub chcą zintegrować dział marketingu ,sprzedaży i obsługi klienta, aby korzystali z jednego oprogramowania.

Obecnie udział w rynku HubSpota sięga 28,71%.

Dowiedz się więcej o HubSpot

Marketo – elastyczny narzędziownik

marketo narzędzia marketing automation

Marketo to, podobnie jak HubSpot, kompleksowa platforma marketing automation działająca od 2006 roku. To właśnie Marketo jest najczęściej wymieniany jako konkurent HubSpota.

Marketo oferuje wszystko, czego potrzebuje digital marketing: zarządzanie leadami, e-mail marketing, zarządzanie contentem, analitykę. Każde z rozwiązań możesz stosować samodzielnie lub w pakietach. Dlatego z Marketo dostosujesz swobodnie zakres narzędzi do potrzeb swojej firmy.

Obecnie udział w rynku Marketo sięga 3,32%.

Pardot – w chmurze Salesforce

pardot oprogramowanie marketing automation
Pardot jest rozwiązaniem do automatyzacji marketingu, które zostało opracowane jako samodzielna platforma w 2007 roku. W 2013 roku firma macierzysta Pardot została zakupiona przez Salesforce. Pardot jest obecnie oferowany jako jeden z elementów chmury marketingowej Salesforce.Pardot przeznaczony jest do automatyzacji marketingu B2B. Jako część ekosystemu Salesforce może być łatwo zintegrowany z każdym innym rozwiązaniem Salesforce.Obecnie udział w rynku Pardota sięga 4.84%.

Interfejs i łatwość obsługi narzędzi do marketing automation

HubSpot jest znany z intuicyjnej obsługi. Według twórców HubSpota prostota interfejsu to klucz do sukcesu platformy, więc ich UX stoi na najwyższym poziomie.

Menu, rozmieszczenie przycisków i dostęp do funkcjonalności są doskonale przemyślane. Korzystając z HubSpota, skupiasz się po prostu na działaniu, a nie na rozgryzaniu, jak masz uruchomić narzędzie, która akurat jest Ci potrzebna. Nawet jeśli dopiero zaczynasz pracę z automatyzacją marketingu, opanujesz w mig obsługę interfejsu.

Marketo specjalizuje się w niestandardowych rozwiązaniach dla przedsiębiorstw, dlatego jego obsługa wymaga większej wiedzy informatycznej. Interfejs Marketo jest mniej przyjazny dla użytkownika niż Hubspota i mniej przyjemny dla oka. Jeśli nie masz wprawy w programach do automatyzacji, możesz spędzić trochę czasu, zanim opanujesz to narzędzie. Jednak później z pewnością docenisz bogactwo funkcji oferowanych przez Marketo.

Marketo jest przeznaczone przede wszystkim dla przedsiębiorstw, które mają do przetworzenia rozbudowane bazy danych.

A jak wygląda Pardot? Bliżej mu zdecydowanie do Marketo niż do HubSpota. Pardot ma interfejs, który szybko może stać się bardzo skomplikowany ze względu na wiele opcji konfiguracyjnych. 

Automatyzacja marketingu

HubSpot – content przede wszystkim

HubSpot to lider inbound marketingu. Platforma HubSpot Growth to rozwiązanie „all-in-one”, które oferuje zestaw narzędzi do content marketingu, generowania leadów i optymalizacji współczynnika konwersji.

Działanie Hubspota opera się na założeniu, że najskuteczniejszą drogą do oczarowania klienta jest śledzenie jego podróży zakupowej i wysyłanie mu w odpowiednim momencie spersonalizowanych treści. Dlatego znajdziesz tu wiele narzędzi do automatyzacji mailingu i precyzyjnej segmentacji listy subskrybentów.

Narzędzia HubSpota mocno wspierają publikację treści. Jeśli marzy Ci się narzędzie, które szybko opublikuje wpis na blogu, zaktualizuje profile w social mediach, stworzy formularz, zaprojektuje landing page i zaplanuje workflow wysyłania sekwencji mailingowej – HubSpot da Ci to wszystko.

Hubspot oferuje również w swoim oprogramowaniu funkcjonalności :

  • kalendarz do osadzenia na stronie
  • śledzenie cyklu życia leadu
  • śledzenie transakcji,
  • wyniki lead scoring,
  • czat na żywo,
  • raportowanie

Całości dopełnia darmowy CRM, który pozwala na ujednolicenie działań marketingowych i sprzedażowych oraz śledzenie wszystkich kontaktów z ich danymi na jednej platformie.

Marketo – elastyczny narzędziownik

Funkcjonalności Marketo są podobne do HubSpota. Jednak Marketo oferuje o wiele bardziej zaawansowane zarządzanie prawami użytkowników niż HubSpot. Możesz tworzyć osobne przestrzenie robocze dostępne tylko dla określonych zespołów. Będzie to szczególnie interesujące dla dużych firm, które koordynują pracę wielu zespołów.

Marketo oferuje także bardziej rozbudowane niż HubSpot raportowanie, wszechstronne opcje dostosowywania raportów, strategii lead scoring i lead nuturing. Jeśli więc potrzebujesz narzędzia, które w każdym milimetrze możesz dostosować do swoich procesów biznesowych, Marketo jest dla Ciebie.

Pardot – złożone lejki sprzedażowe

W porównaniu do HubSpota Pardot nie koncentruje się wyłącznie na działaniach inbound, ale wspiera także bardziej tradycyjne metody generowanie leadów.

Specjalnością oprogramowania Pardot jest tworzenie bardzo rozbudowanych lejków sprzedażowych, które możesz dostosować precyzyjnie do specyfiki swojej firmy. Jednak zarządzanie treścią na Pardot jest zdecydowanie mniej intuicyjne. Personalizacja formularzy i landing page’y często wymaga pomocy dewelopera.

Pardot nie pozwala też zarządzać treściami na blogu bezpośrednio z platformy, a także ma mniejsze możliwości, jeśli chodzi o współpracę z mediami społecznościowymi.

Analityka i raportowanie w narzędziach do marketing automation

HubSpot oferuje liczne narzędzia do analityki procesów marketingowych. Śledzisz wyniki kampanii, tworzysz szczegółowe raporty i analizujesz opinie klientów. Standardowe raporty obejmują analizę strony WWW, landing page’y, list kontaktów, źródeł ruchu, wyników kampanii.

Ponadto, użytkownicy HubSpota mogą budować niestandardowe raporty, choć ta funkcja dostępna jest jedynie w najwyższym pakiecie cenowym.

 

Korzystając z Marketo, także masz dostęp do rozbudowanych raportów z ciekawymi funkcjami. Na przykład użytkownicy mogą zobaczyć korelację pomiędzy swoimi działaniami marketingowymi a wahaniami przychodów w określonych terminach dzięki funkcji zwanej Success Path Analyzer. Dodatkowo użytkownicy Marketo mogą przeprowadzać modelowanie przychodów i analizę prognostyczną w oparciu o dane firmowe, dane CRM, preferencje dotyczące treści i analizę aktywności odbiorców w sieci.

 

Raportowanie to mocny punkt Pardota. Możesz śledzić takie wskaźniki jak ROI, cykl życia klienta, konwersja leadów, kapmanie AdWords, open rate mailingów. To pozwala dokładnie badać przepływ pracy, aby stwierdzić, jakie działania są najbardziej efektywne.

Co ważne wszystkie opcje raportowania dostępne są w każdym planie cenowym Pardot.

Integracja z innymi systemami

HubSpot oferuje połączenie z zewnętrznymi narzędziami takimi jak Salesforce, Zapier, Slack dzięki różnym dostępnym API. Integracje HubSpota są bardzo rozbudowane, więc połączysz go z łatwością ze swoimi ulubionymi aplikacjami. W przypadku HubSpota nie ma także potrzeby integracji z zewnętrznym CRM-em, bo ma własny. I to zupełnie darmowy.

 

Marketo nie posiada wbudowanego modułu CRM, jednak został zbudowany na platformie Salesforce, co oznacza, że oferuje jedne z najlepszych i najbardziej innowacyjnych integracji Salesforce w branży. Oczywiście Marketo zintegrujemy także z wieloma innymi narzędziami dzięki opracowanym API.

 

Pardot z kolei także należy do Salesforce, więc jeżeli używasz CRM-u tej firmy, to właśnie Pardot będzie dla Ciebie naturalnym wyborem. Dla użytkowników innych narzędzi CRM, Pardot oferuje liczne API, jednak dopiero w planie PRO. Ich liczba jest jednak mniejsza niż w przypadku HubSpota.

Pomoc przy wdrożeniu narzędzi do marketing automation

Do przedstawicieli HubSpota dotrzesz przez telefon, e-mail lub czat na stronie. Użytkownicy mogą skorzystać też z bazy wiedzy HubSpota, gdzie dostępne są tysiące zasobów dotyczących funkcjonalności aplikacji.Ponadto HubSpot oferuje szkolenia, tutoriale, webinary, które pomagają użytkownikom w obsłudze platformy.Jeśli chciałbyś wdrożyć HubSpota w swojej firmie i przeszkolić swój zespół w obsłudze możesz skorzystać z pomocy solutions partnera firmy HubSpot w Polsce.Użytkownicy Pardot mogą kontaktować się z wyznaczonymi konsultantami, którzy udzielają szczegółowych informacji o nowych funkcjach, przeprowadzają audyty kont i zapewniają wsparcie w wybranych godzinach pracy.W przypadku ogólnych zapytań możesz kontaktować się ze wsparcie technicznym przez e-mail lub telefonicznie. Pardot rozwija także forum użytkowników oraz bazę wiedzy.Dla nowych użytkowników Pardot oferuje pakiet Quick Start Onboarding, który pomaga wdrożyć Pardot w firmie.Podobnie wsparcie użytkownika wygląda w Marketo. Zespół wsparcia technicznego dostępny przez telefon, e-mail i czat na żywo. Użytkownicy mogą uzyskać też dostęp do bazy wiedzy oraz forumKażdemu nowemu użytkownikowi Marketo oferuje dedykowanego konsultanta na potrzeby procesu onboardingu. Możesz wykupić płatne w zakresie tworzenia spersonalizowanych strategii digital marketingu, a także wsparcie informatyczne.

Ile kosztują narzędzia do marketing automation?

HubSpot daje wiele za darmo. CRM oraz pakiet podstawowych narzędzi do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta otrzymasz zupełnie bezpłatnie. To rozwiązanie powoduje, że wiele małych i średnich przedsiębiorców decyduje się na HubSpota, aby wypróbować swoje często pierwsze narzędzie do automatyzacji działań.

Każde z narzędzi HubSpota – Marketing Hub, Sales Hub i Service Hub – posiada 3 plany płatne:

  • Starter
  • Proffesional
  • Enterprise

W każdym planie możesz dokupić dodatkowe funkcjonalności.

koszt narzędzi do marketing automation hubspot
Możliwości poszczególnych planów i aktualne ceny możesz sprawdzić na stronie HubSpota.

Marketo ma zupełnie inną koncepcję, jeśli chodzi o wycenę swoich usług. Poszczególne narzędzia zostały zebrane w 4 pakiety:

  • Select – dla przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają skalować swój biznes.
  • Prime – dla przedsiębiorców, którzy aktywnie się rozwijają.
  • Ultimate – dla zaawansowanych marketerów.
  • Enterprise – dla dużych firm.
marketing automation narzędzia marketo cennik
Cena za poszczególne pakiety zależy od wielkości bazy danych firmy. Niestety na stronie Marketo nie ma podanych cen, które ustalane są indywidulanie.

Pardot, podobnie jak HubSpot, oferuje 3 plany cenowe:

  • Growth – podstawowa automatyzacja marketingu.
  • Plus – rozbudowana automatyzacja marketingu i analityka.
  • Advanced – zaawansowana automatyzacja marketingu i analityka wykorzystująca AI.
pardot cena oprogramowania do marketing automation

Możliwości poszczególnych planów i aktualne ceny możesz sprawdzić na stronie Pardota.

HubSpot, Marketo czy Pardot – podsumowanie

Który z 3 platform do automatyzacji marketingu wybrać? Wszystkie oferują naprawdę zaawansowane narzędzia, które rozkręcą Twój marketing internetowy. Jednak zwróć uwagę na zasięg swojej firmy, a także na funkcjonalności, które będą dla Ciebie kluczowe.

Jeśli Twoja firma szuka gotowych rozwiązań i chcesz przede wszystkim zwiększyć ruch na stronie i szybko przekonwertować odwiedzających w potencjalnych klientów, pielęgnować leady za pomocą oprogramowania do marketing automation to HubSpot jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

Jeśli jesteś dużą firmą i szukasz niestandardowego rozwiązania, powinieneś zajrzeć do Marketo. Dzięki niemu możesz modelować przychody i zarządzać tysiącami leadów. Indywidualnie dopasujesz cenę za poszczególne pakiety usług.

Pardot jest bardziej skierowany do średnich przedsiębiorstw, które chcą zainwestować w rozwiązania marketing automation. Jeśli planujesz automatyzować workflow prac według niestandardowych reguł i posiadasz wsparcie programistyczne, Pardot będzie dobrym rozwiązaniem. 

HubSpot Marketing Hub

Narzędzie które zawiera Wszystko, czego potrzebuje Twój marketing

Spodobał Ci się nasz artykuł?
Udostępnij go swoim znajomym:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email