Jak Dealfront pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać zyski z inwestycji w SEO

Czytanie zajmie Ci 4 minut

Pozyskanie ruchu organicznego z wyszukiwarki Google to jeden z kluczowych elementów strategii inbound marketing. Aby go zwiększać, powinieneś tworzyć i optymalizować pod kątem słów kluczowych używanych przez potencjalnych klientów wszystkie treści dostępne na blogu firmowym oraz strony z produktami lub usługami. Dzięki temu możesz osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz. To jednak nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Często ktoś wchodzi stronę z usługą, produktem czy wpisem na blogu,  ale nie wypełnia formularza kontaktowego. Dzieje się tak z różnych powodów. Potencjalny Klient może dopiero rozważać zakup i jedynie przeglądać oferty dostawców. Produkt lub usługa prezentowana na stronie może także nie odpowiadać jego potrzebom.

I właśnie w takiej sytuacji skutecznym wsparciem dla Twojego biznesu będzie Dealfront. Dzięki temu narzędziu zidentyfikujesz firmy odwiedzające Twoją stronę i potencjalnie zainteresowane konkretnym elementem oferty, które jednak nie skontaktowały się z Tobą w sprawie prezentowanych produktów lub usług.

Widok firm zidentyfikowanych przez Dealfront

Z tego artykułu dowiesz się:

Czym jest Dealfront? (dawny Leadfeeder)

Dealfront to narzędzie, które pomoże Ci w identyfikacji potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę internetową. Dzięki temu skuteczniej wykorzystasz ruch na stronie. Pozyskasz wartościowe kontakty, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji w SEO, Google Ads oraz innych źródeł wykorzystywanych do pozyskiwania klientów.

Dealfront analizuje zachowania użytkowników na stronie internetowej. Narzędzie jest w stanie rozpoznać firmy odwiedzające Twoją witrynę, które nie wchodzą w interakcję i nie wypełniają formularza kontaktowego. Dealfront identyfikuje dane firmy, czas przebywania na stronie oraz rodzaj przeglądanych treści. W ten sposób dostarcza informacje na temat firm, które mogą być zainteresowane Twoim produktem lub usługami. To pozwala skutecznie przekształcić ruch generowany na stronie w potencjalnych klientów.

Widok aktywności firmy – informacja o przeglądanych stronach

Co daje filtrowanie firm po intencji wyszukiwania?

Jedną z funkcji Dealfront  jest filtrowanie firm po danych behawioralnych i źródłach wejścia. W trakcie analizy słowa kluczowe są grupowane w zależności od tematu oraz intencji wyszukiwania. Na tej podstawie tworzone są treści lub strony, które najlepiej odpowiadają intencji. Ich format jest także dopasowany pod wyniki Google. W Dealfront możesz ustawić prosty filtr, który będzie grupował firmy zainteresowane konkretnym produktem lub usługą na różnych etapach podróży klienta (świadomość ->rozważanie->decyzja).

Przykład:

Chciałbym zobaczyć firmy szukające informacji na temat przygotowania planu marketingowego, które w tym tygodniu weszły na moją stronę z wyszukiwarki Google. Dealfront stworzył listę 12 firm, które odwiedziły stronę z informacją dotyczącą tworzenia planu marketingowego.

Teraz mogę wyszukać firmę z tej listy na LinkedIn, znaleźć osobę z jej działu marketingu, nawiązać kontakt i zaproponować stworzenie planu marketingowego. 

To uproszczony schemat, który jednak idealnie obrazuje, jak za pomocą Dealfront zwiększyć szanse sprzedaży produktów lub usług i osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji w SEO.

Zarządzanie danymi dostarczanymi przez Dealfront wymaga wdrożenia odpowiednich procesów oraz dodatkowych narzędzi. Niezbędne jest m.in.:

  • Wyznaczenie osoby do codziennej obsługi narzędzia.
  • Określenie sposobu pracy na Dealfront, w tym tagowania ruchu według produktów, intencji, etapu na ścieżce zakupowej, ICP etc…
  • Zintegrowanie narzędzia z CRM w celu przekazywania danych do handlowców odpowiedzialnych za nawiązywanie kontaktów na Linkedin.
  • Wykorzystanie dodatkowych narzędzi jak LinkedIn Sales Navigator czy Lusha w celu budowania bazy kontaktów do firm, które interesują się oferowanymi rozwiązaniami.

Cześć, mam nadzieję, że podoba Ci się ten wpis na blogu! 😊

Jeśli chcesz mogę Cię informować mailowo o nowych artykułach, poradnikach i wskazówkach, dotyczących inbound marketingu. Wystarczy że dołączysz do listy subskrybentów

Jak zwiększyć ilość danych w Dealfront i mieć więcej okazji na kontakt z potencjalnymi klientami?

Dealfront identyfikuje firmy odwiedzające Twoją stronę. Dlatego powinieneś zadbać o optymalne przygotowanie swojej witryny internetowej. W tym celu warto stworzyć odpowiednie strony z usługami lub produktami i opublikować na nich treści interesujące potencjalnych Klientów.

Do tego niezbędna jest analiza słów kluczowych, która pomoże Ci zaplanować architekturę informacji na stronie. W ten sposób dowiesz się, jakie strony z usługami lub produktami powinieneś stworzyć oraz jakie treści przygotować na bloga firmowego.

Przeczytaj więcej na temat korzyści, jakie przyniesie Ci analiza słów kluczowych.

Pozycjonowanie strony czy artykułów to proces wymagający czasu. Dlatego dodatkowo warto uruchomić reklamy w wyszukiwarce. Ich zadaniem jest kierowanie potencjalnych Klientów na stronę z danym produktem czy usługą oraz do treści publikowanych na blogu. W ten sposób zyskasz więcej informacji na temat firm, które szukają konkretnych rozwiązań i potencjalnie mogą być zainteresowane Twoją ofertą.

Podsumowanie

Dealfront pomoże Ci znaleźć więcej potencjalnych klientów i poprawić zwrot inwestycji w SEO. To niezwykle przydatne narzędzie posiada też wiele funkcji, które pozwalają segmentować firmy po określonych parametrach jak intencja wyszukiwania, słowa kluczowe w Google Ads, wielkość firmy, branża, obszar działania czy liczba pracowników.  Narzędzie ma ogromny potencjał do planowania działań marketingowych i sprzedażowych. Oczywiście to nie zwalnia Cię z obowiązku takiego dopracowania treści na stronie, aby zapewniały coraz wyższą konwersję. Dealfront można także zintegrować z niektórymi systemami CRM w tym z Hubspot.

integracja dealfront i hubspot crm

O pozostałych zaletach korzystania z HubSpot w działaniach marketingowych i sprzedażowych dowiesz się na stronie Partnera HubSpot w Polsce www.businessweb.pl

Możesz także skorzystać z bezpłatnej, 14-dniowej wersji próbnej Dealfront. Instalacja narzędzia jest bardzo prosta. Wystarczy dodać kod do strony analogicznie jak w przypadku Google Analytics. Więcej informacji znajdziesz na www.dealfront.com.

Podziel się informacjami z tego wpisu ze znajomymi.
Udostępnij im ten post.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
5/5