HubSpot CRM – darmowy CRM, który zaskoczy Cię możliwościami

Czytanie zajmie Ci 7 minut

Obecnie żadne działania marketingowe ani sprzedażowe nie mogą być skuteczne bez dobrego systemu CRM. CRM od HubSpot to aplikacja, która powstała właśnie po to, aby gromadzić dane kontaktowe, porządkować według wybranych kryteriów i śledzić ich drogę w lejku sprzedażowym. Intuicyjny interfejs, mechanizmy automatyzujące selekcję leadów oraz narzędzia wspomagające komunikację z klientem to kolejne zalety tego nowoczesnego CRM-u. Poznaj bliżej HubSpot CRM i przekonaj się, jak ogromne możliwości daje Ci ten system.

HubSpot – darmowy CRM dla małych i dużych firm

Misją HubSpota jest, aby każdy przedsiębiorca, bez względu na zasięg działania i wielkość firmy, mógł jak najlepiej pielęgnować kontakty ze swoimi klientami. Dlatego HubSpot udostępnia swoje oprogramowanie zupełnie darmowo nawet do 1 000 000 kontaktów.

Na samo oprogramowanie składa się bogata lista bezpłatnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych, które obsługują trzy zasadnicze bazy danych dotyczące Twoich klientów: kontakty, firmy oraz transakcje.

Ponadto oprogramowanie zapewnia sprawną organizację działań marketingu i sprzedaży, co zwiększa konwersję sprzedaży, pozwala lepiej kontrolować procesy i poprawia wyniki finansowe firmy.

HubSpot CRM zapewnia przejrzyste raporty działań marketingowych i sprzedażowych

Podstawowe funkcje HubSpot CRM

Darmowy CRM od HubSpota umożliwia Ci pełną kontrolę nad działaniami marketingu i sprzedaży dzięki przejrzystemu i bardzo intuicyjnemu w obsłudze dashboardowi. W dowolnym momencie możesz uzyskać wszystkie potrzebne informacje – historię konkretnego leadu, wygrane i przegrane transakcje, zaplanowane terminy czy przegląd kontaktów z klientem.

HubSpot CRM prezentuje dane w postaci czytelnych wykresów i grafów, dzięki którym szybko zgromadzisz i porównasz informacje.

Crm HubSpot dostarcza wiele przydanych funkcji i w dodatku jest darmowy

Poznaj możliwości jakie da ci HubSpot CRM

Umów się na darmową prezentacje HubSpot CRM

Przejrzyste raporty działań marketingowych i sprzedażowych

Darmowy CRM od HubSpota umożliwia Ci pełną kontrolę nad działaniami marketingu i sprzedaży dzięki przejrzystemu i bardzo intuicyjnemu w obsłudze dashboardowi. W dowolnym momencie możesz uzyskać wszystkie potrzebne informacje – historię konkretnego leadu, wygrane i przegrane transakcje, zaplanowane terminy czy przegląd kontaktów z klientem.

HubSpot CRM prezentuje dane w postaci czytelnych wykresów i grafów, dzięki którym szybko zgromadzisz i porównasz informacje.

widok pulpitu w hubspot crm

Nawigacja w obrębie HubSpot CRM jest niezwykle łatwa. Używając menu dostępnego w górnej części strony, dostosujesz pulpit z raportami do aktualnych potrzeb. Dane możesz sortować według wybranego przedziału czasowego, obsługiwanej firmy, zespołów pracujących nad projektem czy też poziomu finalizacji transakcji.

Powiązane ze sobą dane kontaktów, firm i transakcji

HubSpot CRM nie tylko przechowuje dane kontaktowe klientów, ale także tworzy między nimi powiązania tak, że szybko dostrzeżesz występujące między nimi zależności. Przykładowo do danego kontaktu możesz dołączyć transakcję i nazwę firmy, a do wybranej firmy – kilka transakcji i wiele kontaktów.

Dzięki sieci powiązanych informacji obserwujesz, jak działania marketingowe i sprzedażowe wpływają na siebie wzajemnie, a w związku z tym możesz lepiej planować kolejne kampanie.

Dane kontaktów w Hubspot CRM

Baza danych kontaktowych jest sercem każdego systemu CRM. Podstawowe ustawienia w ramach HubSpot CRM znajdziesz w opcji Contacts. Bez trudu przełączysz różne dane za pomocą dostępnych filtrów. Do dyspozycji masz menu Customize. Dzięki niemu dostosujesz wygląd wyświetlanych tabel do własnych preferencji.

Obok wybranego kontaktu odnajdziesz ustawienie Preview. Posługując się nim, uzyskasz szybki podgląd podstawowych danych. Pełne dane kontaktu znajdziesz w nazwie kontaktu.

Dane Firm w Hubspot CRM

Korzystając z tej kategorii, bez trudu pogrupujesz posiadaną bazę kontaktów pod względem różnych firm, z którymi współpracujesz. Gdy uruchomisz opcję Contacts > Companies poznasz podstawowe informacje. Podobnie jak w przypadku kontaktów wyświetlisz tutaj listę firm zgromadzoną w bazie danych. Widok tabel łatwo spersonalizujesz tak, aby wyświetlić właściwości firm bądź zawęzić parametry filtrowania.

Ikona Preview obok nazwy firmy znów pozwala na podgląd podstawowych informacji. Natomiast w ramach jej nazwy znajdziesz bardziej szczegółowe dane.

HubSpot w sposób domyślny wiąże ze sobą firmy i odpowiadające im kontakty na podstawie nazwy w adresie mailowym. Skojarzone kontakty pojawią się zatem w rekordzie danej firmy i odwrotnie.

Dane Transakcji w Hubspot CRM

Dane transakcji pozwalają tworzyć różne ścieżki sprzedaży w zależności od potrzeb i śledzić postęp poszczególnych operacji. W menu Sales > Deals masz dostęp do transakcji – zarówno tych zrealizowanych, jak i możliwych do realizacji. Dane w ramach panelu Transactions możesz wyświetlić na dwa sposoby:

Tabela – prezentuje listę ofert. Możesz wybrać, które z właściwości transakcji, mają być wyświetlane jako kolumny tabeli.

hubspot crm deals

Tablica – przedstawia oferty przyporządkowane do poszczególnych kolumn. Są one ułożone według etapów ukończenia. W ten sposób możesz monitorować postęp poszczególnych procesów sprzedażowych. Tablica umożliwia również uzyskanie informacji o ilości pojedynczych transakcji wraz z łączną kwotą przychodów na poszczególnych etapach sprzedaży. Aby umieścić ofertę na wybranym etapie sprzedaży, przeciągnij daną ofertę we właściwe miejsce.

CRM firmy HubSpot pozwala także na ręczne kojarzenie kontaktów i firm z odpowiadającymi im transakcjami. Dane takie jak korespondencja, notatki, połączenia, zaplanowane zadania oraz przyszłe spotkania pojawią się na osi czasu danej transakcji.

Planowanie zadań w Hubspot CRM

HubSpot CRM ułatwi Ci planowanie zadań oraz monitorowanie procesu sprzedaży. Pulpit zadań wyświetla przejrzystą listę nadchodzących działań. Możesz je filtrować na podstawie kryteriów takich jak osoba przypisana do zadania, termin realizacji, postępy prac oraz ich dokładny opis. Zadanie dodasz bardzo prosto, klikając Create> Task. Jeśli wybierzesz NAME istniejącego zadania, dokonasz edycji szczegółów zadania lub przyporządkujesz mu kontakt, firmę bądź umowę.

Widok pulpitu zadań może jak zwykle przyjmować dwie formy:

Tabela – wyświetla pełną listę Twoich zadań. Ukończenie zadania możesz zaznaczyć, klikając w pole po jego lewej stronie. Klikając zaś w nazwę zadania, bez trudu zmienisz informacje przypisane do zadania.

Tablica – prezentuje aktualne zadania w kolumnach według statusu, co daje przejrzystą wizualizację postępu realizacji procesu sprzedażowego. Zmiany statusu zadań (podobnie, jak w przypadku ofert) wprowadzisz poprzez przeciągnięcie ich do odpowiedniej kolumny.

Narzędzia wsparcia sprzedaży w Hubspot CRM

HubSpot, choć to darmowy CRM, udostępnia wiele narzędzi sprzedażowych. Znajdują się one w głównym menu nawigacyjnym w zakładce Sales. Używając tych narzędzi, możesz usprawnić proces sprzedaży. Narzędzia sprzedażowe bardzo łatwo zintegrujesz z pozostałymi funkcji systemu CRM.

Ustawienia w Hubspot CRM

Posiadanie konta HubSpot CRM pozwala dostosować w taki sposób, aby wpisywało się w dynamikę prowadzonej działalności. Żeby to zrobić, kliknąć konieczne jest wybranie ikony SETTINGS w głównym pasku nawigacyjnym.

Wybór ustawień w CRM Hubspota

W menu po lewej stronie paska bocznego pojawią się wtedy następujące sekcje, dzięki którym wprowadzisz zmiany w wyglądzie i funkcjonalnościach konta.

Account Defaults: dostosujesz nazwę konta, język, format daty, strefę czasową oraz walutę transakcji. Możesz także włączyć lub wyłączyć powiadomienia o ponownych odwiedzinach leadów na danej stronie internetowej.

Contacts & Companies: tutaj dokonasz edycji właściwości kontaktów i firm. Określisz domyślne dane firm, jakie pojawiają się w sekcji Informations. Daje to również dostęp do następujących ustawień:

  • synchronizacja poszczególnych właścicieli kontaktów i firm,
  • scalanie danych dotyczących etapów ,,cyklu życia” klienta,
  • automatyczne tworzenie powiązań między kontaktami a firmami.

 

Import & Export: wyświetlisz audyt wyeksportowanych kontaktów, firm i umów.

Integrations: połączysz skrzynkę odbiorczą z panelem HubSpot CRM. Wystarczy zainstalować rozszerzenie sprzedaży lub jeden z wybranych dodatków, wybierając opcję Email Integrations. CRM HubSpot możesz zintegrować z pocztą Gmail, Outlock lub z Google Cloud. Informację o platformach, które są kompatybilne z systemem HubSpot, znajdziesz w opcji Browse Integrations.

Marketing: skontrolujesz ustawienia reklam zamieszczanych na Facebooku, dane zebrane za pomocą formularzy, domen czy obsługi poczty e-mail.

Properties: utworzysz, zedytujesz i usuniesz właściwości poszczególnych kontaktów, firm oraz danych o ofertach.

Reports & Analytics Tracking: śledzisz wybrane dane opracowane przez HubSpot według indywidualnych ustawień.

Sales: możesz edytować narzędzia sprzedaży, adres BCC (ukryty dla innych odbiorców e- mail) oraz miejsce przekierowania korespondencji. Wybierając natomiast Sales > Deals, możesz edytować właściwości transakcji rejestrowanych w CRM i ustawić domyślne dane, które pojawiają jako opisy poszczególnych ofert. Możesz też zdecydować, czy należy dodać/zamknąć określoną umowę lub umieścić ją na danym etapie finalizacji, razem z powiązanymi kontaktami i firmami.

Użytkownicy i zespoły: dodajesz, edytujesz i usuwasz użytkowników systemu CRM.

Popraw jakość obsługi z HubSpot CRM

Przedstawione funkcje systemu HubSpot CRM to jedynie podstawowe możliwości tego systemu, jednak już one bardzo pomogą Ci rozwinąć działania marketingowe i sprzedażowe. CRM od HubSpot, dzięki intuicyjnej obsłudze, bardzo szybko uruchomisz w firmie, a także zintegrujesz z aplikacjami, których już używasz.

CRM HubSpot przyśpiesza działania marketingowe dzięki mechanizmom automatyzacji. System rejestruje automatycznie każdą interakcję z klientem bez względu na pochodzenie – wiadomość e-mail, media społecznościowe czy rozmowa telefoniczna.

Narzędzia HubSpot poprawiają także komunikację z klientem w czasie rzeczywistym. Wbudowana funkcja czatu oraz boty umożliwiają natychmiastową reakcję na zapytanie klienta.

Darmowy CRM Hubspot oferuje wiele zaawansowanych narzędzi marketingowych:

  • darmowa licencja do 1 000 000 kontaktów w bazie danych,
  • zarządzanie kontaktami,
  • planowanie i śledzenie realizacji kampanii,
  • nieograniczone miejsce do przechowywania dokumentów,
  • automatyczne importowanie danych z poczty e-mail, telefonicznych baz danych i mediów społecznościowych,
  • duże możliwości dostosowania widoków,
  • automatyczne monitorowanie odwiedzających stronę WWW,
  • automatyczne dodawanie leadów do bazy,

 

Chcesz dowiedzieć się, czy CRM HubSpot to rozwiązanie dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj. Podpowiemy, jak możesz wykorzystać to narzędzie, aby przyśpieszyć rozwój swojego biznesu.

Oceń artykuł

Poznaj możliwości jakie da ci HubSpot CRM

Umów się na darmową prezentacje HubSpot CRM

Spodobał Ci się nasz artykuł?
Udostępnij go swoim znajomym:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *