Jakie narzędzia wspierające sprzedaż wybrać i dlaczego HubSpot Sales Hub

Czytanie zajmie Ci 5 minut

Handlowcy z roku na rok słabiej realizują cele sprzedażowe. Tak wynika z badań CSO Insights. Dlaczego tak się dzieje? Dziś skuteczna sprzedaż opiera się przede wszystkim na maksymalnie spersonalizowanym kontakcie z klientem. Jednak ocieplanie leadów, aby było skuteczne, wymaga świetnej organizacji procesu sprzedaży. Jakie narzędzia wspierające sprzedaż wykorzystać, aby dział handlowy mógł poszczycić się coraz lepszymi wynikami? Na pewno takie, które z jednej strony zautomatyzują komunikację sprzedażową, a z drugiej zwiększą jej personalizację.

Takim oprogramowaniem jest HubSpot Sales Hub. Poznaj jego najważniejsze funkcje i sprawdź, jak wpływają one na zwiększenie sprzedaży.

HubSpot Sales Hub – całościowe wsparcie sprzedaży

Tym, co wyróżnia rozwiązanie HubSpota na rynku narzędzi wspierających sprzedaż, jest jego kompleksowość. W Hubspot Sales Hub zautomatyzujesz wszystkie czynności, które składają się na proces sprzedaży – klasyfikację leadów, mailing, śledzenie aktywności odbiorców, przetwarzanie danych kontaktowych czy tworzenie i analizę raportów.

Im lepiej zintegrujesz wszystkie działania sprzedażowe, tym łatwiejsze będzie zwiększenie efektywności sprzedaży. HubSpot Sales Hub to platforma sprzedażowa, dzięki której śledzisz aktywność leadu na różnych etapach ścieżki zakupowej i możesz łatwo w razie potrzeby modyfikować komunikację sprzedażową.

Oto jakie możliwości daje Ci HubSpot Sales Hub.

1. Zwiększasz zasięg, ale utrzymujesz spersonalizowany charakter komunikacji

Dzięki HubSpot Sales Hub śledzisz aktywność odbiorców na swojej stronie WWW oraz w mediach społecznościowych. W ten sposób wiesz, kto jest naprawdę zainteresowany Twoją ofertą i nie marnujesz czasu na leady, które prawdopodobnie nigdy nie staną się Twoimi klientami.

Gdy lead wykona określoną akcję (np. pobierze ze strony darmowy poradnik czy zapisze się na newsletter) możesz natychmiast wysłać mu odpowiednią sekwencję maili, aby podtrzymać jego zaangażowanie.

HubSpot Sales Hub pozwoli Ci bardzo łatwo ustawić workflow maili na podstawie aktywności, jaką wykonał odbiorca. Treść maili możesz dowolnie spersonalizować. Nie musisz martwić się o harmonogram wysyłki – program sam dopilnuje, aby mail z danej sekwencji trafił do skrzynki odbiorczej subskrybenta.

hubspot sales hub sequences
źródło hubspot.com

2. Wykorzystujesz szablony maili

HubSpot umożliwia zapisywanie szablonów maili. Szybko stworzysz gotowe treści, które później będziesz tylko modyfikować. Zbadasz też, które z draftów są najbardziej efektywne i wzbudzają największe zainteresowanie odbiorców. Potem wystarczy, że wykorzysta je cały dział sprzedaży, a ty będziesz patrzeć jak Twój open rate rośnie.

Szablony maili pomogą Ci zadbać o spójność w komunikacji marki i zaoszczędzić mnóstwo czasu.

szablony maili w hubspot sales hub
źródło hubspot.com

3. Nie przegapiasz żadnej wiadomości follow up

Platforma HubSpot Sales Hub wykorzystuje narzędzia do e-mail trackingu. Natychmiast wyśle ci powiadomienie, gdy odbiorca otworzy Twojego maila, kliknie w link lub skorzysta z załącznika. To bardzo ważne wsparcie sprzedaży. Dzięki wiadomości follow up możesz błyskawicznie zareagować i wykorzystać moment, w którym zainteresowanie klienta Twoją ofertą jest największe. 

Włączenie powiadomień o przeczytanym mailu, jest możliwe tylko w outlooku lub Gmail. Trzeba zainstalować specjalny dodatek sales hub.

Śledzenie aktywności odbiorców ułatwi Ci także klasyfikację leadów. Jeśli wyłapiesz te najbardziej obiecujące i na nich skupisz swoje działania, masz większe szanse na zamknięcie transakcji. Najważniejsze, że HubSpot Sales Hub sklasyfikuje leady automatycznie według określonych reguł i wyśle Ci powiadomienie o podjęciu kolejnych kroków w procesie sprzedaży.

hubspot sales hub powiadomienia

4. Kontaktujesz się z klientami w czasie rzeczywistym

Żaden mail nie zastąpi klientowi rozmowy na żywo. Dlatego HubSpot Sales Hub umożliwia kontakt za pośrednictwem live chat, gdy ktoś przegląda Twoją stronę internetową. Ale to nie wszystko. Dzięki narzędziom HubSpot Sales Hub ustawisz swoją dostępność i w razie potrzeby wyślesz link do swojego kalendarza. Odwiedzający twoją witrynę może zarezerwować termin rozmowy, który pasuje mu najbardziej.

A co z rozmowami telefonicznymi? HubSpot Sales Hub to wsparcie sprzedaży także w tym zakresie. Pozwoli Ci ustalić kolejkę rozmów, uzyskać połączenie bezpośrednio z komputera, nagrać rozmowę, a informację o niej przenieść automatycznie do CRM-u.

Dzięki funkcji live chat, chatbot i wsparciu rozmów telefonicznych nie stracisz żadnej okazji, aby skontaktować się z potencjalnym klientem.

Poznaj wszystkie możliwości jakie daje HubSpot Sales Hub

Umów się na darmową prezentacje i zobacz jak możesz zwiększyć efektywność i usprawnić proces sprzedaży.

5. Nie przejmujesz się wprowadzaniem danych do CRM-u

HubSpot Sales Hub zrobi to za Ciebie. Dane kontaktowe każdego potencjalnego klienta są zapisywane automatycznie w bazie. Rejestrowana jest także każda aktywność leadu – otwarcie maila czy pobranie contentu. HubSpot Sales Hub automatycznie zarządza kontaktami według ustalonych reguł i przypisuje do kontaktów czynności, które sprzedawca powinien wykonać.

Taka zaawansowana automatyzacja pozwala skupić się na komunikacji z klientami. Sprzedawca nie musi ręcznie wykonywać rutynowych czynności, które są nudzące i czasochłonne.

A co jeśli szybko chcesz przejrzeć historię kontaktu, aby np. przygotować się do rozmowy z klientem albo spersonalizować wiadomość mailową? Dla HubSpot Sales Hub to żaden problem. Sprzedawca w każdym momencie może wygenerować informacje związane z konkretnym leadem. To usprawnia pracę całego zespołu, który swobodnie może pracować nad jednym klientem, nie tracąc spersonalizowanego charakteru komunikacji.

6. Zarządzasz procesem sprzedaży

Gdy chcesz doskonalić swój proces sprzedaży, musisz wiedzieć, jakie działania przynoszą efekty. Dlatego platforma HubSpot Sales Hub daje Ci wgląd w przebieg wszystkich transakcji. Szybko możesz zebrać dane, ile z nich zostało zamkniętych, a ile utraconych. Dowiesz się także, jaki content sprzedażowy osiągnął najlepszą konwersję,

Jednym kliknięciem wygenerujesz też raport związany z wydajnością poszczególnych zespołów sprzedażowych i pojedynczych sprzedawców. Raporty możesz dostosować do swoich potrzeb, aby zebrać te informacje, które są szczególnie dla Ciebie istotne.

Dzięki zaawansowanym funkcjom raportowania eliminujesz czynniki, które obniżają sprzedaż i utrwalasz praktyki, które powodują zwiększenie efektywności sprzedaży.

7. Umawiaj spotkania za pomocą kalendarza na stronie www

HubSpot

Udostępnij potencjalnym klientom, możliwość rezerwowania spotkań za pomocą kalendarza osadzonego na stronie internetowej.

Spotkania synchronizują się do kalendarza Google lub Office 365, aby potencjalni klienci zawsze mogli zobaczyć twoją  aktualną dostępność i wybrać dzień i godzinę spotkania.

Gdy umożliwisz potencjalnym klientom automatyczne planowanie spotkań za pomocą narzędzia do spotkań HubSpot, zaoszczędzisz godziny poświęcane na niepotrzebne wiadomości e-mail.

HubSpot Sales Hub – ile kosztuje takie wsparcie sprzedaży?

Nic. Jeśli zaczynasz dopiero działalność, narzędzia wspierające sprzedaż od HubSpota są zupełnie darmowe. Gdy Twoja firma się rozwinie i zaczniesz budować zespół sprzedaży, mogą Ci się przydać bardziej zaawansowane funkcje dostępne w wersji płatnej. Jednak już w wersji darmowej otrzymujesz rozwiązania, których nie znajdziesz w innych bezpłatnych narzędziach wspierających sprzedaż.

Jeśli więc wahasz się, czy HubSpot Sales Hub to rozwiązanie dla Ciebie, możesz je wypróbować bez żadnego ryzyka.

Narzędzia wspierające sprzedaż HubSpota – razem skuteczniej

Zwiększenie efektywności sprzedaży zależy nie tylko od działań stricte sprzedażowych. Według HubSpota wsparcie sprzedaży zaczyna się na długo przed samą sprzedażą i trwa także po niej. Efektywną sprzedaż planujemy więc już na etapie działań marketingowych oraz działań posprzedażowych.

Dlatego HubSpot Sales Hub to platforma, którą warto połączyć z innymi narzędziami HubSpota – HubSpot Marketing Hub oraz HubSpot Service Hub.

Uzupełnieniem rozwiązań do marketingu, wsparcia sprzedaży i obsługi posprzedażowej jest własny system CRM HubSpot. Pozwala on w przejrzysty, intuicyjny sposób zarządzać danymi klientów.

Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki HubSpot

HubSpot Sales Hub to narzędzie wspierające sprzedaż, które naprawdę działa. Nie wierzysz? Możesz przekonać się sam. Zobacz, jak pracujemy z oprogramowaniem HubSpota. Umów się na bezpłatną prezentacje u certyfikowanego przedstawiciela HubSpot w Polsce. Pokażemy Ci krok po kroku, jak pracować z HubSpot Sales Hub. Pomożemy też we wdrożeniu oprogramowania i w razie potrzeby przeszkolimy Twój zespół sprzedaży. 

Poznaj wszystkie możliwości jakie daje HubSpot Sales Hub

Umów się na darmową prezentacje i zobacz jak możesz zwiększyć efektywność i usprawnić proces sprzedaży.

Spodobał Ci się nasz artykuł?
Udostępnij go swoim znajomym:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *