Salesforce CRM vs HubSpot CRM – Który CRM wybrać?

Czytanie zajmie Ci 8 minut

Trudno wyobrazić sobie sprawne działanie marketingu i sprzedaży bez dobrego systemu CRM. Dlatego wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie – który z dostępnych na rynku CRM-ów jest najlepszy?

Jeśli właśnie przymierzasz się do wyboru systemu CRM dla swojej firmy, przygotowaliśmy dla Ciebie pomoc. Wybraliśmy dwa najpopularniejsze obecnie CRM-y – HubSpot oraz Salesforce, i porównaliśmy ich możliwości.

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pomoże Ci odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki CRM wybrać?.

HubSpot kontra Salesforce – trochę historii

salesforce logo

Salesforce to jeden z najbardziej renomowanych dostawców CRM na świecie. To właśnie on w roku 1999 wprowadził do systemów CRM rozwiązania chmurowe. Sales Cloud błyskawicznie osiągnął niezwykłą popularność i do dziś utrzymuje się w ścisłej czołówce CRM-ów. Obecnie z Salesforce korzysta ponad 150 tys. firm.

hubspot crm logo

HubSpot CRM może się pochwalić zdecydowanie krótszą historią. Został wprowadzony dopiero w 2014 roku, jednak od razu zaproponował w darmowym planie bardzo rozbudowane możliwości. Dlatego rozwiązanie HubSpota z roku na rok zyskuje na popularności zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorców. Obecnie liczba klientów HubSpot CRM to ponad 56 tys.

Wybór CRM-u na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcesz wybrać między HubSpot a Salesforce porównaj te obszary, które decydują o wydajności każdego CRM-u. Oto lista pytań, jakie warto sobie zadać:

  • Czy interfejs użytkownika jest wygodny?
  • Czy korzystanie z CRM-u jest łatwe?
  • Ile kosztuje system?
  • Jak CRM wspiera marketing i sprzedaż?
  • Czy CRM daje możliwość raportowania?
  • Na ile można personalizować pracę z systemem?
  • Czy zintegruję CRM z innymi programami?
  • Jak działa support?

Sprawdźmy więc, jak sprawdzają się HubSpot CRM i Salesforce CRM w poszczególnych obszarach.

Wygoda interfejsu użytkownika

Żeby CRM naprawdę ułatwiał pracę, wprowadzanie danych i zarządzanie nimi musi być wygodne. Każdy źle zaklasyfikowany lead czy błędne dane kontaktowe, to stracona szansa na zamknięcie transakcji.  Sprawdź więc, jak wyglądają interfejsy CRM HubSpot i Salesforce:

HubSpot

HubSpot deals widok
źródło HubSpot
widok konta klienta w hubspot
źródło HubSpot

Salesforce

salesforce crm dashboard
źródło ambition.com
widok kontaktu w salesforce crm
źródło salesforce.com

Jakie ocenić możemy interfejsy obydwu CRM-ów? Niewątpliwie wygląd CRM-u od HubSpota przykuwa uwagę nowoczesnym, przejrzystym designem. Dashbord HubSpota jest po prostu ładny. Ale za estetyką idzie funkcjonalność. HubSpot stawia na wysoki UX – praca z danymi jest intuicyjna, a dostęp do danych szybki.

Niektórzy jako słaby punkt Salesforce wymieniają właśnie przestarzały layout interfejsu, który nie nadąża za obecnymi standardami w projektowaniu aplikacji. W Salesforce zarządzanie danymi bywa mniej intuicyjne.

Czy zarzuty stawiane interfejsowi Salesforce są słuszne? Trzeba pamiętać, że ocena wygody interfejsu zależy w dużej mierze od przyzwyczajeń użytkownika i jego preferencji. Dlatego najlepiej przekonaj się samodzielnie, który z interfejsów bardziej Ci odpowiada.

Łatwość użycia

Ile zajmie opanowanie wszystkich funkcji, jakie posiada CRM? To ważne pytanie, jakie stawiają sobie początkujący użytkownicy. Z reguły chcą w miarę szybko poznać podstawowe funkcje i zacząć pracę. Jak radzą sobie z tym wyzwaniem HubSpot i Salesforce?

Salesforce – dużo, ale trudno

Salesforce CRM to kompleksowe narzędzie do zarządzania kontaktami i może pochwalić się bogatym zestawem funkcji. Jednak to bogactwo może być przytłaczające dla początkującego użytkownika. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw nie jest w stanie wykorzystać wszystkich funkcji, jakie daje Salesforce. Żeby wycisnąć z tego CRM-u maksimum możliwości, trzeba na pewno poświęcić czas na poznanie systemu.

HubSpot – prosto i intuicyjnie

Natomiast HubSpot stawia na prostotę. Akcentuje te funkcje, które z pewnością przydadzą się nawet małym i średnim firmom, a opanowanie programu jest intuicyjne, więc jego obsługa nie jest wymagająca, nawet jeśli dopiero zaczynasz pracę z narzędziami HubSpota.

HubSpot i Salesforce – co mówi pulpit?

Zresztą różnicę w obsłudze CRM-u od HubSpota i w obsłudze Salesforce widać bardzo dobrze, gdy przyjrzymy się pulpitom obydwu CRM-ów:

hubspot deal source raport
źródło HubSpot
salesforce sales dashboard
źródło Salesforce

HubSpot to minimalizm. Pokazuje tylko niezbędne dane, aby użytkownik nie pogubił się w dostępnych widokach.

Natomiast Salesforce ukazuje użytkownikowi na pulpicie gąszcz informacji i możliwości.

W wielu porównywarkach systemów CRM opartych na opiniach klientów, to właśnie łatwość użycia rożni najbardziej CRM HubSpot i Salesforce. Przykładowo w porównaniu portalu Capterra w kryterium łatwości użycia Salesforce uzyskał ocenę 3.9/5, a HubSpot aż 4.5/5.

Cena

Oczywiście cena jest często jednym z decydujących elementów przy podejmowaniu decyzji o wyborze CRM-u. Gdy przyjrzymy się cennikom HubSpota i Salesforce, od razu zauważymy ogromną różnicę w polityce cenowej obydwu producentów.

Salesforce cena

Salesforce oferuje 4 pakiety cenowe:

cennik salesforce
źródło Salesforce

Każdy z pakietów różni się ilością dostępnych funkcji, dlatego sprawdź, czy tańsze pakiety będą dla Ciebie wystarczające. Przykładowo funkcjonalności związane z automatyzacją sprzedaży są mocno ograniczone w dwóch tańszych pakietach Salesforce.

Salesforce możesz wypróbować za darmo przez 14 dni. Potem musisz zdecydować się na wykupienie licencji lub zrezygnować z aplikacji.

Jeśli chcesz poznać pełną informację o pakietach, zajrzyj na stronę Salesforce.

CRM HubSpot cena

Natomiast HubSpot udostępnia swój CRM w 100%… za darmo. Nie ma żadnych wersji demo czy triali. Po prostu każdy może korzystać z wszystkich funkcjonalności CRM HubSpot i to bez względu na ilość dodanych kontaktów czy liczbę użytkowników. Nie ma także limitu czasowego.

hubspot crm gwarancja darmowego crm
źródło HubSpot

W HubSpot płatne są natomiast aplikacje, które współpracują z CRM-em w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta – HubSpot Marketing Hub, Sales Hub oraz Service Hub. Jednak i te narzędzia otrzymamy w wersji darmowej, która zawiera podstawowy pakiet funkcjonalności.

Opis darmowego CRM znajdziesz na stronie HubSpota.

Wsparcie marketingu i sprzedaży

Czym różnią się od siebie HubSpot CRM i Salesforce, jeśli chodzi o wsparcie marketingu i sprzedaży? Zobaczmy.

Wsparcie marketingu i sprzedaży w CRM HubSpot

W Hub Spot CRM znajdziesz wiele narzędzi marketingowych związanych z analityką pozyskiwania leadów, zarządzaniem formularzami zapisu czy automatyką workflow.

Ideą HubSpota jest, aby CRM pomagał lepiej współpracować ze sobą zespołom marketingu i sprzedaży w zakresie klasyfikacji leadów i ich przepływu w lejku sprzedażowym. Dlatego HubSpot CRM wspiera także narzędzia sprzedażowe związane z komunikacją z klientem: e-mail tracking czy umawianie spotykań. Dane klienta są automatycznie zapisywani w CRM HubSpot, co znacznie przyśpiesza pracę działu handlowego.

Pamiętaj, że pełnię swoich możliwości HubSpot CRM uzyskuje dopiero w połączeniu z innymi narzędziami HubSpota, tworząc kompleksową platformę do automatyzacji marketingu, sprzedaży i obsługi klienta – HubSpot Growth Platform.

Wsparcie marketingu i sprzedaży w Salesforce

A jak wygląda wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych przez Salesforce? To zależy w głównej mierze od pakietu cenowego, jednak Salesforce został zaprojektowany jako pomoc dla handlowców. Dlatego pomaga przede wszystkim zarządzać kontaktami z klientem w ramach e-mailingu, komunikacji w social mediach czy działań reklamowych.

Wyższe pakiety cenowe Salesforce posiadają tak rozbudowane możliwości marketingowe i sprzedażowe, że praktycznie pozwalają zrealizować najbardziej złożone procesy.

Raportowanie

Tu sprawa jest prosta – Salesforce ma większe możliwości w obszarze raportowania niż HubSpot CRM.

W Salesforce przygotujesz dowolne raporty i wyświetlisz zestawiania według dowolnych kryteriów. To kompleksowe narzędzie do raportowania, które pomoże Ci pewnie mierzyć realizację wyznaczonych KPI.

raportowanie w salesforce
źródło Salesforce

Raportowanie z HubSpot CRM jest mocno ograniczone. Dopiero po integracji z HubSpot Marketing Hub i Sales Hub uzyskasz dostęp do bardziej zaawansowanych raportów.

dashboard hubspot raport
źródło HubSpot

Personalizacja systemu

Obydwa CRM-y możesz elastycznie dostosować do potrzeb firmy i rozbudowywać, jednak osiągniesz to w inny sposób i w innym zakresie.

Rozbudowa HubSpot CRM

HubSpot CRM zwiększa swoją funkcjonalność poprzez integrację z HubSpot Marketing Hub i Sales Hub. Dla małego zespołu w zupełności wystarczyć mogą darmowe pakiety tych narzędzi. W miarę rozwoju firmy, gdy możliwości darmowych planów zaczną Cię ograniczać, możesz skorzystać z płatnej licencji.

Takie rozwiązanie powoduje, że wielu mikro i małych przedsiębiorców sięga właśnie po CRM HubSpot. Nie potrzebują oni bardzo zaawansowanych narzędzi do marketingu i sprzedaży, a większość standardowych funkcji CRM-u pozwoli z powodzeniem usprawnić ich procesy biznesowe.

Rozbudowa Salesforce

Natomiast w Salesforce musisz zainwestować, jednak od początku otrzymujesz zdecydowanie więcej możliwości. To lepsze wyjście dla dużych firm, które poszukują systemu, który można dostosowywać dokładnie do specyfiki działalności rynkowej.

Dzięki dodatkom takim jak Sales Cloud Einstein czy Pardot możesz dowolnie kształtować procesy marketingowe i sprzedażowe B2B, korzystając z zaawansowanej automatyki.

Integracje

Biblioteka HubSpot Integrations Library robi naprawdę imponujące wrażenie. WordPress, Zapier, MailChimp, Slack, Outlock, Gmail, Woocommerce, PrestaShop – to tylko garstka z ponad 400 gotowych integracji.

Na szczególną uwagę zasługuje gotowa integracja HubSpota z reklamami w mediach społecznościowych – Facebooku i LinkedIn. To skarbnica kontaktów dla marketingu i sprzedaży.  Szczególnie gdy zintegrujemy HubSpot z Sales Navigotorem Linkedin, jesteśmy w stanie szybko sprawdzić kim jest dana osoba, która pozostawiła swoje dane kontaktowe na naszej stronie internetowej.

integracja sales navigator z hubspot
Widok kontaktu po integracji HubSpot z Sales Navigator

Z kolei Salesforce oferuje integrację z aplikacjami poprzez AppExchange, który posiada 181 aplikacji, z czego 123 są płatne.

Jeśli szukasz łatwej integracji bez ingerencji programistów, HubSpot powinien lepiej spełnić Twoje oczekiwania.

Support

Wsparcie użytkownika w HubSpot

HubSpot swoim supportem udowadnia, że nie tylko promuje ideę inbound marketingu, lecz także sam ją realizuje.

Gdy zdecydujesz się na współpracę z HubSpotem, otrzymasz wiele darmowej wiedzy, jak efektywnie korzystać z jego narzędzi – artykuły blogowe, e-booki, kursy e-mailowe i tutoriale w formie wideo.  Jednym z edukacyjnych projektów jest także Akademia HubSpota, która poszerza wiedzę biznesową.

Klienci płatnych planów HubSpota mają ponadto dostęp do całodobowej telefonicznej pomocy technicznej, zgłoszeń przez e-mail lub czat.

Wsparcie użytkownika w Salesforce

Salesforce także oferuje zasoby edukacyjne – artykuły, forum dyskusyjne, webinary, a także Trailhead, który jest platformą e-learningową zawierającą serię tutoriali online.

Każdy plan Salesforce zawiera standardowy pakiet wsparcia technicznego z dwudniowym czasem reakcji na zapytanie 5 dni w tygodniu. Jeśli chcesz poszerzyć zakres wsparcia i być traktowany priorytetowo, musisz wykupić plan Premier lub wyższy.

Gdzie lepszy support – HubSpot czy Salesforce?

W zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta wygrywa HubSpot. Jego support jest mniej kosztowny niż w Salesforce. W przywołanym już zestawieniu portalu Capterra ocena supportu HubSpota nieznacznie wyprzedza Salesforce.

HubSpot czy Salesforce – który CRM wybrać?

Który CRM jest lepszy – HubSpota czy Salesforce? Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, że… to zależy. Obydwa CRM-y mają swoje bardzo mocne punkty, ale także słabości.Małe i średnie przedsiębiorstwa uznają ofertę HubSpota za bardziej atrakcyjną – jest tańsza i prostsza w implementacji.Większe firmy częściej wybierają Salesforce głównie ze względu na możliwość nieograniczonej modyfikacji funkcjonalności.Jako agencja inbound marketingu współpracujemy z BusinessWeb, partnerem firmy HubSpot w Polsce, która na co dzień wdraża rozwiązania HubSpota w małych, średnich i dużych firmach. Dlatego polecamy właśnie rozwiązania HubSpota ze względy na cenę, zakres funkcji oraz możliwość integracji z wieloma innymi systemami, ERP, contact center, Jira Service Desk.

Oceń artykuł

HubSpot może zmienić to, w jaki sposób pracuje Twoja organizacja. Porozmawiaj z nami, jak możesz zrealizować swoje cele dzięki narzędziom HubSpot

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy​

Spodobał Ci się nasz artykuł?
Udostępnij go swoim znajomym:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *